Trasa Kwiatkowskiego 6 lat po rozpoczęciu budowy (1980r.). Źródło POLSKA Dziennik Bałtycki, 12.06.2008r.
34-lata, z przerwami trwającymi w sumie 15 lat trwała najpilniejsza inwestycja drogowa w Gdyni - budowa Trasy Kwiatkowskiego, łącząca gdyński port z trójmiejską obwodnicą i dalej z Autostradą A-1 (Rusocin). Wreszcie, po męczarniach udało się (głównie dzięki unijnemu wsparciu) i tiry przestaną ciągnąć przez centrum Gdyni.
Na potrzeby inwestycji wykarczowano pas Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego od Leszczynek po Demptowo, więc ekolodzy mieli co oprotestowywać.
Miłośnicy krajobrazów zyskali piękny szlak widokowy - Trasa Kwiatkowskiego biegnie miejscami nad wierzchołkami Trójmiejskiego Parku Krajobrazowego, co pozwala podziwiać panoramę Gdyni i Zatoki Gdańskiej. Można ją było oglądać podczas dnia otwarcia dzięki bezpłatnym autobusom z każdego zakątka Gdyni, które "fundnęli" samorządowcy. Na stałe kursuje tamtędy z Kaczych Buków do pętli na Oksywiu Dolnym linia X - 3 zł za bilet normalny i 1,5 zł za ulgowy.
Więcej foto z trasy wkrótce...
Trasa w liczbach:
- 231 mln. 243 tys. 709 zł - koszt budowy tylko III etapu drogi (odcinek od ul. Morskiej do obwodnicy), 75% tej kwoty dała Unia Europejska;
- 2,736 km - długość 2-wóch pasów w stronę obwodnicy (szerokość jezdni - 7 m.);
- 2,728 km - długość 2-wóch pasów w stronę centrum (szerokość jezdni - 7 m.);
- 3 wiadukty drogowe - 2 długie od 55 do 80 metrów, na wysokości od 10,2 m. do 30 m., 3-ci to zjazd na obwodnicę - 144 m. długości;
- 1,761 km ekranów wygłuszających;
- modernizacja 345 metrów Trasy Kwiatkowskiego w punkcie połączenia nad ul. Morską;
- 4 przepusty drogowe dla dzikich zwierząt - dł. 210,5 metrów.
Przebieg Trasy Kwiatkowskiego od obwodnicy do portu, Gdynia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dzięki za komentarz. Zatwierdzę za kilka chwil