Google
 

niedziela, 3 sierpnia 2008

EKSPEDYCJA ORZEŁ GDYNIA-MORZE PÓŁNOCNE, 2008

Poszukiwania trwają a ja pokazałem gdzie może leżeć Orzeł

Źródłó - www.orzel.balex.eu

Członkowie Ekspedycji Orzeł BalexMetal przeczesują obszar niemieckiego pola minowego 16B, ustawionego w 1940 r. na Morzu Północnym w poszukiwaniu zagadkowo zaginionego ORP Orzeł. Ja w konkursie na stronie powitalnej wortalu Ekspedycji zasugerowałem sprawdzenie kwadratu T9 (57°02'N 3°44'E) pola 16B. Jeśli moje wskazania okażą się trafne (zakładam, że odpowiedzi na 2 dodatkowe pytania udzieliłem prawidłowe - nie, nie przytoczę ich tutaj :p musicie sami poszperać po Sieci) to będę strasznie dumny! Poza tym zjada mnie ciekawość, jak doszło do zatopienia Orła...

Tymczasem 6. dnia ekspedycji serca poszukiwaczy i śledzących wyprawę internautów zabiły szybciej. Sonar wykrył wrak mocno zniszczonego statku o wymiarach 61 metrów długości x 7 szerokości. To nie Orzeł - choć wymiary podobne (84x6,7 m.). Po dogłębnym przeskanowaniu dna okazało się, że to pozostałości parowego statku handlowego, który nadział się na morską minę pola 16B.

Czekam na kolejne doniesienia...


O idei ekspedycji czytaj więcej na blogu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dzięki za komentarz. Zatwierdzę za kilka chwil

Popularne posty