Szlak Gdynia - Bytów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej ma biec po historycznych torach z początków XX wieku. Szlak gdyński to powstała w 1921 roku (zmodernizowana w latach '30 XX w.) tzw. węglówka do portu.
Trasa krzyżuje się w Babim Dole i Somoninie z linią na Kartuzy. W Lipuszu jest krzyżówka z linią z 1900 roku! (przedłużeniem trasy ze żwirowni w Pszczółkach). Od Lipusza jechać już można tylko ok. 20 km/h z uwagi na stan torowiska.
Przed Bytowem najnowocześniejsza na Pomorzu, skomputeryzowana sygnalizatornia drogowa koło Skwierawy.
Część atrakcji jakie bytowianie zafundowali "rajdowcom".
Smaczny kaszubski poczęstunek na Zamku w Bytowie. Fot. Kaczor
Słynny most nad Borują. Fot. Kaczor
Fragment wystawy PSSTM na Zamku w Bytowie. Fot. Kaczor
Atrakcje na trasie rajdu - Skansen Parowozownia Kościerzyna. Fot. Kaczor
Atrakcje na trasie rajdu - przejazd szynobusu pod rozebranym niemieckim wiaduktem (widać przyczółki). Fot. Kaczor
Atrakcje na trasie rajdu - rozjezdnia w Lipuszu. Fot. Kaczor
Atrakcje na trasie rajdu - szyna z Fabryki Króla Alberta z 1909 roku jako słup stacji Studzienice. Drugi słup od KRUPPa z 1898 r. Fot Kaczor
Trasa krzyżuje się w Babim Dole i Somoninie z linią na Kartuzy. W Lipuszu jest krzyżówka z linią z 1900 roku! (przedłużeniem trasy ze żwirowni w Pszczółkach). Od Lipusza jechać już można tylko ok. 20 km/h z uwagi na stan torowiska.
Przed Bytowem najnowocześniejsza na Pomorzu, skomputeryzowana sygnalizatornia drogowa koło Skwierawy.
Część atrakcji jakie bytowianie zafundowali "rajdowcom".
Smaczny kaszubski poczęstunek na Zamku w Bytowie. Fot. Kaczor
Słynny most nad Borują. Fot. Kaczor
Fragment wystawy PSSTM na Zamku w Bytowie. Fot. Kaczor
Atrakcje na trasie rajdu - Skansen Parowozownia Kościerzyna. Fot. Kaczor
Atrakcje na trasie rajdu - przejazd szynobusu pod rozebranym niemieckim wiaduktem (widać przyczółki). Fot. Kaczor
Atrakcje na trasie rajdu - rozjezdnia w Lipuszu. Fot. Kaczor
Atrakcje na trasie rajdu - szyna z Fabryki Króla Alberta z 1909 roku jako słup stacji Studzienice. Drugi słup od KRUPPa z 1898 r. Fot Kaczor
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Dzięki za komentarz. Zatwierdzę za kilka chwil